Omega 3 étrend, Ételek, amelyekben sok az omega-3 zsírsav - HáziPatika

Fogyassz Omega-3-zsírsavakat tartalmazó ételeket: 8 gyors és egyszerű recept
Kevés hús, némi bor és sok zöldség, gyümölcs a hosszú élet titka A kutatói több mint százezer, klinikai tesztekben részt vett ember adatait elemezték. Mint írták, egy az ezerhez az esélye annak, hogy az omegakészítmények jelentős egészségi előnyökkel járnának, idézte a BBC hírportálja. Az elemzés során főként az omega-3 tartalmú étrend-kiegészítők hatását vizsgálták, a halfélék fogyasztását kevésbé. Az omega-3 elnevezésű zsírok közé tartozik az alfa-linolénsav ALAmelyet a szervezet nem tud előállítani, de megtalálható a növényi olajokban, a dióban, a mogyoróban és hüvelyesekben is.

Az omega-3 zsírsav természetes forrásai Összegyűjtöttük, melyik élelmiszerek tartalmazzák belőle a legtöbbet. A telítetlen zsírsavak hírneve az utóbbi években egyre jobb lett, amit annak omega 3 étrend, hogy számos pozitív hatásuk van a szervezetünkre nézve.

Az omega-3 is ezek közé tartozik, így fontos, hogy mindennap bevigyük a szükséges mennyiséget belőle.

Miért fontos a szervezetünknek az omega-3 zsírsavak?

Mi az omega-3 zsírsav? Az omega-3 a többszörösen telítetlen zsírsavak közé tartozik, melyek létfontosságúak számunkra. Mivel a szervezetünk nem tudja ezt előállítani, így más formában kell pótolnunk, amit elsősorban megfelelő táplálkozással tehetünk meg.

Az omega-3 zsírsavak esszenciális zsírsavak, a sejtmembrán alkotóelemei, alapvetően meghatározzák annak megfelelő működését, áteresztőképességét permeábilitását. Mivel a szervezet nem képes ezen esszenciális zsírsavakat megfelelő mennyiségben előállítani, ezért megfelelő táplálkozással, étrend-kiegészítők fogyasztásával kell bevinni a szervezetbe. A legfőbb omega-3 zsírsav források: tengeri halak lazac, tonhal, szardínia algák, krillek bizonyos növények lenmag, diófélék Leggyorsabban akkor juthatunk omega-3 zsírsavhoz, ha halakat fogyasztunk Forrás: A cikk Dr. Benczúr Béla Hypertonia magazinban megjelent értekezése alapján készült. Kinek ajánlott a fokozott omega-3 bevitel?

Utóbbit először át kell alakítani ahhoz, hogy a szervezetünk fel tudja dolgozni, míg a DHA és az EPA esetén erre nincs szükség. A vegánok ezt egy marék dióval szintén fedezni tudják. Az omega-3 funkciója Testünk számos folyamatánál fontos szerepet tölt be, de leginkább a szív- és érrendszerre van jótékony hatással, ugyanis képes csökkenteni a vérnyomást és a vér lipidértékét.

spinning fogyás

Mindemellett az immunrendszerünket is erősíti, gyulladáscsökkentő hatása van, és még az agyunk teljesítőképességére is pozitívan hat. Magas omega-3 tartalmú élelmiszerek Lenolaj és lenmag A lenolaj 53 gramm omega-3 zsírsavat tartalmaz, ezáltal omega 3 étrend az összes többi növényi olajat.

fast burn extreme vélemény

Fogyasszunk minden nap evőkanállal belőle, akár túróval összekeverve. A lenmagban 16,7 gramm omega-3 zsírsav található, így ez is többször felkerülhet az étlapunkra, leginkább müzli formájában. Dióolaj és dió A dióolajban 12 gramm található meg belőle, így különösen előnyös, ha használjuk saláták vagy smoothie-k készítésekor. Ezen felül ez csonthéjas gyümölcs cinkben, káliumban, vasban és B-vitaminban is gazdag, így bátran nassoljunk belőle.

Tonhal Nincs még egy halfajta, amit olyan sokféle formában lehet kapni és fogyasztani, mint a tonhalat.

7 napos diéta 9 kiló minusz

Teljesen mindegy, hogy konzervet, frisset vagy fagyasztottat választunk, mindegyikben 4,21 gramm omega-3 zsírsav található. Hering A heringből, mely 4,03 gramm Omegaat tartalmaz, készíthetünk salátát, de akár meg is grillezhetjük.

4 hetes diéta étrend

Mindenképp finom és egészséges. Lazac A lazac az egyik legkedveltebb halfajta, amit nem csak 3,57 gramm omega-3 tartalmának köszönhet, hanem ízének is. Számos módon elkészíthetjük, további pluszpont, hogy sok fehérje, viszont kevés koleszterin van benne.

metodic diéta

Szójabab A szójabab a maga 0,93 gramm omega-3 tartalmával ritkán kerül a tányérunkra, pedig számos más vitamin és ásványi anyag is megtalálható benne — így vas, kalcium, A- és E-vitamin. Mindemellett rostban is gazdag, így jótékonyan hat az emésztésünkre.

kalóriaszámláló diéta

Olívaolaj és olíva Az olívaolaj lenolajhoz képest sokkal kevesebb omegaat tartalmaz 0,71 grammotde így is képes megelőzni egy esetleges gyulladás kialakulását, támogatja a szívműködésünket és az emésztésünket. Az olívabogyóban még kevesebb omega-3 zsírsav van 0,13 grammviszont TOP 7-es listára így is felfér. Ráadásul kifejezetten finom, így ennek fogyasztásáról se mondjunk le.

Tudományosan bizonyított tény, hogy a DHA a megfelelő agyi működéshez és az egészséges szemműködéshez járul hozzá. Az omega zsírsav általában nem kerül az emberi szervezetbe megfelelő mennyiségben a mindennapi táplálkozás során.

További a témáról